Tábor Hrubá Skála 2.-21.7.2007

Uvedu zde zápisky z denníku Pošťáka bez zbytečných zásahů do textu. Pouze zmíním, že Pošťák a Zajda přijeli až v pondělí 2.7. a tábor probíhal již od soboty 30.6. Pošťák tedy nemohl zaznamenat stavbu tábora, která proběhla celkem  bez problémů.

Fanda

2.7. S Evou, nás máma přivezla někdy kolem poledne do tábora. Celo táborová hra je letos na téma řecké mytologie a já jsem ve skupině Hýty. Po výborné pudinkové svačině jsme šli do lesa a zachraňovali raněné, přičemž jsme jim museli postavit nosítka a rychle dopravit do tábora. Večer se hrála základní seznamovací hra o bozích, kteří se nám představovali při jakési bojovce.

3.7. K snídani bylo proslulé medové máslo, které jsem dřív nenáviděl, ale v oddíle jsem se ho naučil jíst. Dopolední úkol byl si ve skupinkách vyrobit luk, šípy, oštěp, báseň a motto skupiny. Naše skupina Olympia měla jednoduché motto- JSME DOBŘÍ. Výroba nástrojů se nám ale bohužel nezdařila a skoro vše jsme projeli. Jenom já jsem se umístil jako 3. v oštěpu. Báseň (kterou jsem složil já) jsme měli asi nejlepší, ale protože jsme tam neopěvovali bohy, dali nám nejméně bodů! Večer nás všechny povyšovali pádlem a já dostal největší ránu.

4.7. Dopoledne se hrála hra v lese. Hledali jsme  papíry s názvy příšer, které jsme si museli zapamatovat. Bylo to celkem v pohodě, ale dost se běhalo. Samozřejmě dost dlouho pršelo, ale to se teď děje pořád. odpoledne jsme šli na výlet do samoobsluhy v Doubravici, kde jsme si všichni nakoupili. Potom byla překážková dráha na kole, která se mi moc nevydařila, ale zato jsme večer s Couralem ve dvojici vyhrál hru kufr.

5.7. Dneska jsme museli jít na borůvky, aby bylo co na večeři. Naneštěstí pořád lilo a lilo. Takže jsme byli úplně promočení. Guláš si jako bonus lehal do borůvek. Naše skupina to vyhrála! Po poledním klidu jsme hráli soutěže o diplom Hérakla(páka,kliky,shyby,sumo,

apod.) Já jsem zvítězil! Diplomy dopadly následovně: Atalanta(lovec)-Coural, Orfeus(pěvec)-Zajda, Hérakles(silák)-Pošťák.

6.7. Dopoledne jsme museli vyrobit nosítka a také dary pro bohy. Na nosítkách jsme potom přenášeli Athénu(Brčka) přes tábor, v čemž jsme byli druzí. Dary jsme dávali bohům. My jsme odevzdali například obraz, zrcátko, nebo košík s rybízem. Po obědě byl zkrácený poledňák, jelikož se šlo do Turnova- tam vlakem zpátky pěšky. Ve městě jsme si nakoupili a taky jsme museli zjistit nějaké otázky ohledně historie města.

7.7. Dnešní den byl ve stavění lodě Argó. Dopoledne jsme jí dole u rybníka stavěli pomocí přírodních materiálů a vznikl nám vor, na který se museli vejít dva lidi. Odpoledne jsme na nich závodili a my skončili druzí, protože třetí skupina (Rhodos) si vysloužila hněv bohů svou nedokonalou modlitbou. Večer se hrála klasická hra se směňováním zboží v lese.

8.7. Dnes je neděle, takže celý den tradičně nic neděláme. Já jsme si většinou četl, nebo spal, nebo se opaloval(a také pěkně zčervenal). Odpoledne se někdo jel koupat, takže bylo osvěžení. Událostí dne se stal večerní táborák, během kterého jsme dlouho do noci zpívali mnoho písní.

9.7. Od dnešního dne začínají někteří táborníci plnit zkoušku „ Tři orlí pera“. Začíná se hladovkou, kterou dneska však nikdo nevydržel. dopoledne se jelo na kolech na výlet do Rovenska , ale tam je bohužel zavřeno. I tak jsme se ale docela projeli. Po obědě se zase hrála chodící hra při které nás vedoucí zavezli na neznámé místo autem a odtud jsme museli dostat zpět do tábora. Stůj se připloužil jen čtvrt hodiny před večerkou.

10.7. Od rána držím zkoušku mlčen a hladu. Nejdříve mám pořád nutkání něco říkat, ale nakonec to nějak přemůžu. Horší je, že dopoledne musíme jít žebrat do vesnice o jídlo a celá naše skupinka kromě Reného mlčí. Nakonec to ale nějak zvládne. Pak musíme z jídla uvařit pokrm a já mám strašné nutkání jíst. pak naštěstí začne pršet a padat kroupy a já dlouho spím. Večer hrajeme ještě Symplegády (běhání v žebříku) a staré dobré Zakázané město. Dnes se podřekli Hýta, Guláš a Coural a já s Čočkou jsme přežili.

11.7. Dnes mám od rána službu, takže musím ještě vydržet hodinu mlčení. Pak se mi celý den zdálo, že jsem se nějak odnaučil mluvit a vždy při hovoru mám divný pocit. Celý den je jinak ve znamení vlajek- dopoledne vyrábíme a barvíme přírodními barvivy. My jsme použili květ třezalky. Hýta tam ještě něco nakreslila. Potom jsme s nimi k večeru hráli hru v lese, kterou jsme prohráli. V noci nejdříve skládám zkoušku z nočního bdění(hodinu ležím bez hnutí v posteli a nesmím usnout). Bylo to od 12 do 1h. Pak ještě přijdou nějací maníci na přepad. Dnes Coural, Stůj a Hrášek splnili mlčení a já s Čočkou bdění.

12.7. Dopoledne vyrážíme na dvoudenní výlet. Jdeme kolem rybníku Vidlák až na Trosky, kde lezeme na Babu a vidíme až do Hrubé Skály. Pak pokračujeme ke zřícenině hradu Pařez, který je vytesán v pískovci. Nejdřív hrajeme jednu běhací hru v lese a pak se taky jdeme vykoupat do blízkého rybníka. nakonec Fanda rozhodl, že se zde utáboříme, takže rozděláme oheň a zabydlíme se. V noci se ještě hrála krátká bojovka v lese.

13.7. Ráno jsme vstali a po snídani opustili Pařez. Po chvíli jsme dorazili k Prachovským skalám, kde jsme si udělali prohlídku. Potom jsme už jenom dlouho putovali a při cestě nás zastihl déšť. Také jsme se vykoupali v rybníku Věžák. Když jsme dorazili do tábora, Lůďa nám poskytuje lečo a potom už jsme jenom odpočívali.

14.7. V noci Coural a Stůj splnili noční bdění, zatím co Hrášek pohořel(usnul). Já jsem hned ráno ještě před budíčkem vyrazil z tábora- čeká mě totiž zkouška osamění, při které mě nesmí nikdo vidět po celý den. Ráno jsme potkal nějakého chlapíka, ale naštěstí jsem skočil do křoví a ukryl se. Potom jsem si našel jeden skvělí převis ve skále a tam se ukryl. Bohužel tam bylo hnízdo nějakého velkého hmyzu, asi čmeláků, takže jsme se je pokoušel vyhnat, ale moc se mi to nepovedlo. Jinak jsem ležel celý den ve spacáku a četl si nebo si psal deník. Obědval jsem lunche-meat z tábora. Před šestou hodinou jsme opustil tábořiště a plížil se směrem k táboru. Kousek od něj v lese jsem ještě asi hodinu čekal než mě zavolali. V noci jsme šli do kina na Shrek 3.

15.7. Z důvodu neděle máme dneska celý den volno. Je děsivé vedro, takže dopoledne i odpoledne jsme se jeli koupat. Většinu dne jsem si četl nebo hrál deskové hry s Bobrem, který před dvěma dny přijel. Večer nás ale zase opustil. Při večerním táboráku jsme já s Couralem zorganizovali soutěž „legenda Filištínů“ Všichni hlasují a nakonec zvítězili: v kategorii nejlepší čin-Guláš se svým rozmláceným stanem, hláška-Číňan s větou „Musíte to hrát trochu srdíčkem a né prdelí.“

16.7 Opět máme strašné vedro, takže nikomu se nechce nic dělat. Dopoledne se ale hraje orientační běh v lese s používáním buzoly. My skončíme poslední, protože máme jen dva funkční členy. Odpoledne jsme si vyráběli jakési nástroje pro převážení kufrů, a pak jsme hráli velkou hru po lese, při které nás pronásledovali různé nemoci a my se zachraňovali toaletním papírem. Čočka dnes splnil zkoušku osamění  Stůj pohořel, když ho při orienťáku odhalila skupina Atlantis. V noci jsem já držel noční hlídku-celý den a před tím ani potom jsem nesměl spát a v noci jsem musel hlídat od 12 do rána. Nejhorší to bylo kolem 2.hodiny, to už jsem vůbec nemohl. Ráno to byla celkem nuda, protože jsem si nesměl ani číst.

17.7. Dneska jsme celý den mimo tábor. Rozdělíme se na dvě skupiny, z čehož jedna jela na hrad Valdštejn a druhá lezla po skalách. My jsme nejdřív jeli na Valdštejn, který mi připadal dost nudný. taková směsic architektury. Pak jsem jeli za Číňanem a šplhali po na celkem vysokou skálu. Všichni včetně mě měli strašný strach ze slaňování(asi 20m). Pak jsme se vrátili do tábora a tam vyráběli dračí zuby z moduritu.

18.7. Dopoledne využíváme přenášedla kufrů, které jsme si vyrobili v pondělí. Jednoduše s nimi na rychlost přenášíme kufry přes louku a my-jak jinak prohrajeme, protože se to nějak popletlo. Po poledním klidu se hraje turnaj ve shazování z prkna pomocí tyčí omotaných molitanem. Je to celkem sranda a já jsme skončil třetí. Porazil mě však o 5 let mladší René. Pak se hraje ještě jedna hra v lese a my s Čočkou se        až do Dolského mlýna. Večer jsme tam zakotvili pod převisem. Všichni nějak pomáhali s přípravou večeře. Nejúspěšnější,ale byli myči nádobí. Když Racochejl myla kotlík tak jí uplaval no a aby ho zachránila tak pro něj skočila do řeky. Byla mokrá až po kolena a tak bylo večer u ohně co sušit.Večer byla noční bojovka kterou všichni zvládli.

Po ránu jsme zjistili, že krom vlhkosti oplývají naše batohy též vrstvičkou bahna. Ale nic se nedalo dělat šli jsem dál směr Tokání. Tam jsem si dali čaj . Pokračovalo se směr Jetřichovice, přes pěkné vyhlídky

připravujeme na předposlední zkoušku Třech orlích per- přenocování. Z celty a prutů si postavíme stan(hrobeček) a v něm pak spíme přes noc. Naštěstí nepršelo, takže jsme to ve zdraví přežili.

19.7. Závěr tábora je za dveřmi, takže dnes nás čeká velká závěrečná hra na skupinky. Vyrážíme postupně podle bodů kolem desáté hodiny. Cesta má asi 21km a jsou na ní 4 stanoviště s menšími úkoly. Je to hodně zdlouhavé. Museli jsme např. doplavat pro plast flašku nebo naplnit ešus vodou pomocí pusy. Naše skupinka(Olympie) poprvé skončí poslední- zatím jsem byl na všech táborech druhý. Zlaté rouno získává skupina z Rhodosu. Večer už jen odpočíváme a jedeme se koupat.

20.7. Poslední den tábora. Celé dopoledne strávíme bouráním tábora a přípravou na večerní žranici(papanici :-). Ta se večer vskutku uskuteční a že stojí za to : kuřata, klobásy, saláty, dorty, ovoce, medovina, atd. Večer je slavnostní oheň, při kterém já s Čočkou dostaneme 3 rány prutem přes holá záda a tím splníme zkoušku „Tři orlí pera.“ Večer nám Lůďa  oznámil že odchází z oddílu.

21.7. Ráno se probudíme v jídelně a chystáme se k odjezdu. Lída & kolektiv nám připraví s sebou bagety a my odcházíme z Hrubé Skály.

-Takže snad jen závěrem trocha statistik pořadí v CTH

Družiny: 1. Rhodos- Smolík, Coural, Orbit, Komár, Kája

2. Atlantis- Tetřev, Stůj, Zajda, Klárka, Guláš, Hrášek

3. Olympia- Hýta, Pošťák, Čočka, Seržant, René

Nejlepší z nejlepších- Hérakles- Pošťák,, Atalanta-Coural,, Orfeus- Zajda.