Tábor Vletice 1.-18.7.2009

1.7. Středa

Brzo ráno v 7:20 jsme se sešli u klubovny. Naházeli se věci do aut a Zajda, Sojka, Racochejl, Kája, Adéla, Medik, Guláš, Seržant, Oslík, Štěpán, Domeček, Coural, Stůj a Kýbl s Křídlem vyrazili na autobus. Já ( Orbit ), jsem nosil věci s Fandou k Lůďovu autu a chromej rambo Pošťák přihlížel (měl oteklý palec). Pak jsme s Lůďou vyrazili nakupovat do Makra, kde jsem hlídal, aby někdo neukradl něco z táborových věcí na vozejku. Jakmile jsme jako poslední dorazili do tábora, hned se začalo makat. Stavět podsady, stůl, lavice, WC. ( Stehno, který přivezl také nějaké věci autem, hned odjel ). Oběd a večeře byla z vlastních zásob. Ještě než se šlo spát, tak se rozpršelo a za stany byla potopa. Někteří jsme ji měli i ve stanech.

2.7. Čtvrtek

Po snídani zase do práce. Dostavět sklípek na potraviny, molo a schůdky do vody, dostavěla se latrína. Čerstvě dovezenými krajinkami se obila kuchyň a jídelna. Celej den jsem s Racochejlem a Kýblem stavěl schůdky a molo, takže jsem pořád stál ve vodě. Ale v tom vedru, to bylo příjemné. Ve vodě se nám špatně zabíjeli kůly a tak jsme je museli posunout blíž ke břehu. K obědu byly knedlíky s omáčkou. Po obídku jsme dostavěli molo a šli dělat schůdky do vody. Když jsme dokočili i schůdky, šli jsme se podívat co udělali ostatní. Luděk vybudoval krásné schodiště, sklípek a WC bylo dostavěno. Při dotloukání jídelny začalo pršet. Přesto jsme ji dodělali. Jelikož pršelo, byl táborák odložen a k večeři jsme měli těstoviny na sladko. Večer byl 1.organizovaný nástup ( hlídky,co bude zítra,...) Večer do hajan. V noci se při Štěpánově hlídce přišlo na to, že chybí jedna hlídka, není zapsaná v rozpisu a tak si vedoucí taky zahlídali.

3.7. Pátek

Po rozcvičce s Kýblem jsme dostavovali tábor a bylo také namátkové bodování stanů. Před obědem jsme byli uvedeni do vojenského přijímače a jako kadeti absolvovali 1. část výcviku. Opičí dráhu (plížení, nevylévání vody, běh, přechod potoka, běh křovím, přechod kladiny). Nejrychlejší byl Coural. Dopoledne dorazili Brčko, Smolík, Tetřev. K obědu byli brambory s Lúďovou špecl omáčkou. Po odpoledním klidu  bylo skupinové  běhání se zpěvem a plnou polní. Poté co už většina nemohla byly cestou různé hry na body. Po návratu do tábora jsme viděli, že Tetřev, Šmolda a Kýbl vykopali luxusní odtokovou strouhhu a odvodnili tak všechny stany.  Při večerním nástupu bylo rozdělení družin.                                     SG1 : Pošťák, Guláš, Seržant, Medik, Adéla

SG2 : Coural, Racochejl, Domeček, Sojka, Štěpán

SG3 : Stůj, Orbit, Zajda, Kája, Oslík

Večer byl zahajovací táborák. Zpěv, opékání buřtů a také výklad 3 Orlích per. V noci jsme šli já, Šmolda, Tetřev, Stůj, Coural a Pošťák udělat přepad jinému táboru. Největší sranda na tom byla, že jsme vylekali jiný přepad. Nakonec jsme se domluvili a spojili se. Udělali jsme trochu hluku, aby ti druzí mohli nepozorovaně vniknout do tábora.  Někdo na nás vyběhnul a my běželi až do tábora, kde byl další přepad. Tentokrát Stehno s kamarádem Studnou (který zas hned odjel). Jakmile jsme přišli do tábora, zahnal nás Křídlo spát.

4.7.Sobota

Ráno byla trochu náročnější rozcvička s Fandou, který pak po snídani odjel. Výcvik začal hrou na vytlačování z kruhu. Potom jsme jako SG3 zvítězili ve 4 stranném přetahování lanem (i nad vedoucími). Dopoledne dále probíhal výcvik ve střelbě z kuličkových zbraní ( AK47, Odstřelovací puška a dalších ). Tento den jsem spolu s dalšími plnil zkoušku mlčení a hlad, ale nikdo jsme to nevydrželi. Po odpoledním klidu byl výcvik v reakcích střelby. Šlo se po cestě a člověk musel trefovat terče podél stezky (bylo to na čas). Po hrách se s námi rozloučila návštěva (B,Š,T). Na řadu přišla naše oblíbená hra Šlechta a měšťané. Jelikož začalo pršet, hralo se městečko Palermo. K večeři byla čočka, které jsem se přecpal ( 1 a ½ ešusu) abych zítra o hladu vydržel. Nastala večerka.

5.7.Neděle

Byla neděle, den volna, ale pro mě ne. jelikož jsem měl službu a mlčel jsem. Snídaně byla lehká. Nandat loupáky na tác a uvařit čaj a meltu. Protože hodně lidí znovu zkoušelo mlčení a hlad. Zbytek tábora se přecpal k prasknutí. Pak jsme chystali dříví na řízky. Jen jsem na ně tupě zíral. Stejně jako loni i letos se udělal hadrovej řízek. Tentokrát si ho vybral Stůj. Nastala veliká dřina mytím nádobí a doděláváím dřeva. Zbytek tábora měl pohodu. Před obědem se ještě stihnul vrátit Fanda řka, že řízky si nemohl nechat ujít. Mlčet do oběda vydželi jen 3 lidi (já, Sojka a Štěpán který včera dostal od Fandy díky svému hlasitému smíchu přezdívku Hejkal). Hráli jsme všelijaké stolní hry nebo se spalo. Každý si dělal co chtěl, někdo i odjel (Kýbl, Stehno). Večer byl slavnostní oheň. Palivec byl Coural. Táborová pohoda, zpívání,...(bylo těžké mlčet). V noci jsme vydželi mlčet s Hejkalem i když jsem ho budil na hlídku. Byla zima, konečně do teplého spacáku.

6.7.Pondělí

Po rozcvičce pod mým vedením, na které jsem už mohl mluvit, byla snídaně a po ní bodování. Pak nastalo hledání Hvězdné brány. Spočívalo to v tom, že vyluštíme šifry které byly rozmístěné okolo tábora. Polohu hádanek znal jenom velitel skupinky, kterému byly ukázány na mapě. Vyluštili jsme všechny krom jediné. Nějak jsme tomu nerozuměli. Takže jsme se převlékli a vyrazili hledat. Našel jsem ji snad v rekordním čase, během minuty. Do oběda se musela brána zprovoznit. Ten 3 metry velikej dřevěnej ( Naquadahový ) kruh musel stát. Ostatní skupiny zprovozňovali ovládací panel. Na obědě jsem se dojedl (doplnil po včerejšku zásoby v břichu). Po poledním klidu jsme museli projít bránou na jinou planetu a zjišťovat všelijaké informace. Při spuštění brány jsem skupince říkal „uhněte“ ale oni ne, takže je polila voda, která vyšplíchla z brány :-). Šli jsme na Plešiště, SG1 do Bražné a SG2 do Hostovnice. Na Plešišti jsme našli pána, který nám řekl uplně všechno. Z počátku tu hlídali vojáci císařovi obchodní stezku. Potom se sem začali přistěhvávat další osadníci. Dal nám ovoce a nějakou zeleninu, kterou jsme měli přinést. Jakožto bývalý voják mě zpovídal, protože jsem měl na sobě maskáče. Sice se nám odsud nechtělo, ale čas nás tlačil. Do tábora jsme přišli druzí až po SG2. Pošťákovo družstvo dorazilo akorát na večeři. Jejich cesta se jim klikatila tam a zase zpátky :-). Po večerních náležitostech jsme byli uvedeni do základů deskové hry. Byla to deska s vyobrazenou naší galaxií a na ní světýlka, která signalizovala Hvězdné brány o které jsme bojovali. Potom spát.

7.7.Úterý

Po ránních záležitostech jsme začali stavět lavičky k ohni po skupinkách. Všichni stavěli Číňanův styl, jenom naše skupinka stavěla vysokou lavičku. Akorát když jsme dostavěli byl oběd na který se zase stihnul vrátit Fanda, který brzo ráno odjel. O poledňáku jsme ještě lavičku se Stůjem dotvořili a šli se potom koupat a vyprat si před svačinou. K ní jsme měli puding. Odpoledne jsme se vydali na cizí planetu a získávali informace o goauldech. Ovšem v lese na nás číhali a tak jsme se museli plížit. Jakmile jsme měli 10 opsaných informací, šli jsme na velitelství za Lúďou a podstoupili test. Bohužel zůstalo v terénu dost neopsaných otázek a my jsme neznali odpovědi a neuspěli. Nakonec jsme skončili druzí. Začalo pršet, nastala večeře po ní desková hra a postel.

8.7.Středa

Ráno bez rozcvičky, k snídani chleba s marmeládou (mazáno číňanovou vrstvou). Zabalili jsme si věci na dvoudenní výpravu a prošli Hvězdnou brannou. Šli jsme cestou necestou na Onen svět. Nejlepší na té cestě bylo, že jsme minuli dva rozcestníky (cca 2km od sebe) a na obou byl ukazatel „Onen svět 4km.“ Nakonec jsme dorazili a vyšli si i na rozhlednu. Po té co jsme došli až do Milešova, nastalo obvyklé žebrání vody (alespoň se otrkáte N.) Vyšli jsme z vesničky a začalo pršet. Poté co si všichni nandali pláštěnky pršet přestalo. Asi po 2km Adéla zjistila, že nemá termosku. Křídlo se proběhl hezky zpátky do Milešova, ale nenašel nic. Utábořili jsme se na takovém ostrůvku lesa na Orlickou přehradou. Postavili jsme stany a po dlouhém demokratickém lobbování jsme si vybrali kdo kde bude spát. Po večeři, která byla velmi dobrá jen omáčka pro menší možná příliš ostrá, jsme šli hrát pár her do lesa. Když jsme asi ve 20h skončili a sbírali míčky, přišel na nás místní pan myslivec, že křičíme. Také nás strašil, že nas může napadnout divoké prase a spousty klíšťat a taky kulový blesk, že tady mlátí. Večer bylo ve stanech teplo (tělo na tělo :-). (Za den cca 25km N.)

9.7.Čtvrtek

Po brzkém budíčku byl k snídani chléb s májkou nebo játrovkou. Sbalili se stany a šlo se na určené místo (do Solenice N.) kde jsme se setkali s Kýblem a s Luďkem. Díky Kýblovi jsme se dostali na prohlídku vnitřku Orlické přehrady. Po prohlídce Luděk vzal Kýbla a někomu část batohu a vyrazil nakupovat a pro jogurty do Benešova. Cestou do tábora nám dost promokli boty. Vykoupali jsme se v Kamýcké přehradě. I s Adélkou pod dozorem. Uvařili jsme čaj a naobědvali se. Pak jsme si trochu zašli a viděli i štolu, ale byla zavřená a vchod byl ze ¾ zasypaný. Neměli jsme lopatu a tak šli dál. V Krásné hoře si každý koupil jen jednu věc a šli jsme do tábora. Dorazili jsme do tábora a k večeři byly karbanátky s bramborem. I špecl zelený :-). V noci nám tábor přepadli goauldi a vzali nám naši domácí planetu :-(. Štěpán měl držet celou noc hlídku, ale usnul. Přesto dohlídal až do rána (pochvala N.).( Za den cca 15km N.)

10.7.Pátek

Dnes jsem plnil osamocení, celý den jsem musel být ukrytý, v táboře mezi tím probíhala 5.část CTH a to v hlédání zpravodajského kabelu. Celé dopoledne jsem sledoval, jak Fanda seká hřiště. Odpoledne si hřiště pohrabali a hráli na něm softbal. Taky se potrénovali ve stavění stanů. Já jsem si postavil v lese přístřešek a celý den pod ním strávil. Konečeně byl večerní nástup a já mohl přijít do tábora. Luděk nám s Couralem schoval modrou krupicovou kaši, ale i lassagne. Večer nás znovu přepadli goauldi. Tetntokrát byli početnější (asi 30 junáku z vedlejšího tábora, kterám jsme dělali přepad). Drželi jsme se asi hodinu, ale potom našli náš kotlík a ze zálohy ho převrhli. Ztratili jsem další planetu, kterou budeme muset od goauldu draze vykoupit. Večer přijela za Luďkem Jana.

11.7.Sobota

Při ranním nástupu na rozcvičku jsem přetrhl tkaničku a tak běžel sokoro o jedné botě. K snídani byla houska s medáslem. Dnešní den byl věnován sportu. Dopoledne jsme hráli softbal a po kratší přestávce jsme hráli fotbal, rozděleni na dvě pražská S. Asi v půlce již předem rozhodnutého zápasu přijeli Hlt a Bertík. Rozdělili jsme je a zápas dohráli. Skončil vítězstvím S ( 12:2 – všichni víme kod vyhrál N. :-). Mezi nejlepší kanonýry jsem patřil já se 4 góly, Seržant – hattrick a Stůj – 2góly. K obídku byly špagáty s omáčkou. Po obídku se hrál softbal. Vedoucí postavili také jeden tým ( byli posíleni o Janu a Martu- přivezla létající talíře). Nakonec vyhráli vedoucí, ale jeden zápas jen remizovali. Nastala příprava na táborák. SG2 měla za úkol připravit dříví a já jakožto palivec jsem připravil louč. Hltův hlásek i kytara byla úžasná. Naučil se hrát Milionáře. Fakt povedené. Fandu taky pochválím, hrál dobře, ale ty jeho písničky už známe. Těsně před půlnocí se šlo po Ho Ho Watanay spát. Od půlnoci měl do 6:30 hlídku Coural.

12.7.Neděle

Náš oblíbenej den, nic nedělání. Bohužel mám službu, alespoň můžu mluvit a jíst. Po ranní snídani, kdy byla melta s buchtou nebo čajem, nastalo flákání a hraní her. Bohužel nebyl dostatek dříví na topení. A tak se muselo nadělat. Bylo vedro. U kamen zvášť, ale Luděk s Janou to zvládli. Měli jsme k obědu špecl placky. Zvláštní dostal Křídlo, protože je takový pálivec, kompletně pepřový karbanátek. Ke svačince byla buchta. Směs od Lúdi a Fandy. Po dělali jsem dříví, zahráli si zápas ve Frisbee a vykoupali se. Večer byla polévka a Palermo. Odjeli Hlt, Bertík a Jana a přijeli Rozum s Karkulkou. Sojka za den splnila osamocení.

13.7.Pondělí

Celou noc jsem držel hlídku pak celej den nespat. Hned dopoledne jsme se vydali na cizí planetu a snažili se chytit Únase, tím způsobem, že jsme se ho museli oba dotknout v rozmezí 10 sekund. Hra trvala dvě hodiny a podařilo se nám chytit jen jednoho. Po hře jsem byl řádně ospalý, ale naštěstí jsme se šli koupat. Při poledním klidu jsem se učil na kytaru. Hlavně abych si nelehl. Byla super svačina tři druhy buchet a jogurty. Do 17. hodiny jsme připravovali scénku a vytvářeli týmový artefakt. SG1 mělo o Lúďomanovi a aktimelu. SG2 bojové umění a my Filištíny po 20 letech. Po večerních scénkách a večeři se hrálo ještě Palremo. Jo ještě jsem zapoměl. Dopoledne odjela Marta a na večer přijel Stehno (to byl tábor návštěv N. :-§).

14.7.Úterý

Ranní radovánku vedl Fannda. V bodování se nejvíce vyřádil Rozum. Jako včera u Pošťáka a Courala tak dnes u Sojka a Zajdy. Ale Kýbl ho mírnil. Po tom jsme vyrazili jezdit na koně. Na statku měli  dva koně. velkého a menšího, asi poníka. Dokola s námi chodila majitelka a brigádnice. Každý měl 3- 4 jízdy, záleželo jak se zakecal. Třeba Sojka jich měla 6 a když viděli, že na koni jezdit umí, nechali ji projet samotnou. Někteří odešli dříve a tak měli smůlu a neviděli moji jízdu pozpátku. Ale museli jsme taky vyrazit na jídlo. K obědu bylo dobré rizoto, které musela naše skupinka uvařit, kvůli neshodám při deskové hře. Po poledním klidu jsme navštívili nemocemi nakaženou planetu a hráli starou dobrou malárii. Po této hře bylo zdravotní cvičení. V lese byl schován jeden člen skupinky s příznaky nemoci a mi ho museli najít, ošetřit a dopravit do tábora. U ohně jsme pak ještě jednou museli vysvětlit postup i pro ostatní skupinky. Po večeři, ke které byl prasák na kmíně, jsme hráli hru, při které jsme museli 1 minutu hovořit na různá témata. Zazářili klasicky Pošťáka a Stůj. Odfláknul to Seržant, který se ani nesnažil. Po večerce měla být noční hra, ale my mluvili nahlas a sprostě a hra byla ukončena (to jsem byl opravdu vytočenej do ruda!! N.) Po seřvání jsme šli spát. V noci odjel Stehno a Fanda.

15.7.Středa

Po rozcvičce s Rozumem, která nebyla příliš snadná, nastala logická hra, kde jsme určili Carterovou (specialistku na elektroniku) a ta se snažila spolu s ostatními  vyřešit logický obvod tak, aby se nám otevřeli dveře od goauldského vězení, do kterého jsme byli před tím léčkou chyceni. Po dlouhé době to od nás vyřešil Stůj. Potom jsme ještě museli uprchnout labyrintem lodi a už byl oběd. Fanda na něj zase stihnul přijet. Po poledním klidu a klasickém jogurtu ke svačině jsme si zahráli hru na mezi hvězdné obchodování (klasické tržiště). Při hře byla jedna odřená ruka (Hejkal), přestože sebevražedných běžcu bylo víc (Sojka, Oslík). Po této náročné hře jsme měli jen 5 minut na koupání ( stejně jsme vám museli dát čtvrt hodiny N.). Pak byl nástup na dřevařské závody (zatloukání, přeřezávání, štípání, přesekávání, atd). K večeři byly vynikající bramboráky, za ty musím Lúďu pochválit. potom desková hra a spát.

16.7.Čtvrtek

Dnes ráno se mi vůbec nechtělo vstávat, ale musel jsem na rozcvičku. Naštěstí nebyla náročná. Po snídani (sýr s chlebem) kdy Luděk udělal speciál a pak si ho i snědl, se hrála závěrečná hra. Na vymezeném prostoru jsme museli ukrýt artefakt a získat ho od ostatních skupin a goauldů (vedoucích). Vyřazovalo se vytažením šátku a odevzdáním života, kterých měl tým vždy omezený počet. Nejvíce jsme soupeřili s SG1, které jsme všechny vyvraždili, ale jejich artefakt nám vyfoukla SG2. Skoro nás objevili i vedoucí, ale naštěstí byl dříve konec hry. Po obídku jsme měli nástup a na něm se udělovali závěrečné hodnosti. Náskedoval pouze půlhodinový poledňák. Pak příprava na žranici. SG3 připravovala špízy se šťouchanými bramborami a buchtou. SG2 kotlety na medu (vynikající) a kuřecí salát. SG1 hamburgery a palačinky. Dokonce na naši papanici dorazila i paní starostka. Všichni už byli plní a tak byl nástup ke slavnostnímu ohni. Já jsem jako jediný splnil všechny zkoušky 3 Orlích per a dostal je od Kýbla. Potom se hrálo a zpívalo a také se po jednoum chodilo do pyramidy pro diplomy za CTH. V pyramidě byl faraón a jeho stráž – mumie, která některé postrašila. Pozdě v noci se šlo spát.

17.7.Pátek

Dneska už byl jen uklízecí program. Celý den jsme bourali, hráli různé hry a koupali se. Upravili jsme jidelnu a kuchyň na spaní a večer měli závěrečný oheň. U táboráku jsme zpívali dlouho. Pak jsme se odebrali do hajan. Jen jsme ulehli přišli přívalové deště a řádně ozkoušeli stabilitu a suchost kuchyně (suchost nic moc :-(. Naštěstí nepršelo dlouho.

18.7.Sobota

Dopoledne jsme ještě za občasného deště uklízeli a potom vyrazili ostatní na autobus. Já jsem jel s Fandou a na promáčené louce jsme si ještě užili s vytlačováním Lúďi. Konečně jsme dorazili do Prahy, jen chvili před ostatními kteří jeli autobusem. Zvlhlí jsme se nechali rozebrat rodiči a jeli domů.