U Bakuka 15.-18.1.2010

Sraz byl v pátek 15. ledna na Černým Mostě v 15:20 hodin. Odnesli jsme věci k Lúďovu autu a naložili ho až po strop. Většina jsme jeli autobusem jen Luděk, Jana, Kýbl, Martina a Stůj jeli autem. Jako vedoucí tam byli Kýbl, Fanda,Stůj, Jana a Luděk. Jinak na výpravě nás bylo bylo celkem 15. Sojka, Oslík, Guláš, Racochejl, Diblík, René, Adélka, Spider, Seržant + já. Do chalupy U Bakuka jsme dorazili asi kolem 21 hodin večer a téměř všichni ve stejný čas. Téma této výpravy bylo o dracích. Naše výprava nás zavedla na daleký sever Středozemě do Zvadlých vřesovišť. Byli jsme tamním králem požádáni o pomoc v boji s draky. Měli jsme jim sebrat jejich vejce a tím zamezit pokračování dračího rodu. To nám Fanda vysvětlil celé už v autobusu. Svačinu a večeři jsme měli svoji. Večer jsme hráli jen městečko Palermo.

Druhý den, 16. ledna,  měli službu Racochejl, Diblík a Seržant. Ti vstávali o půl hodinky dřív. Dělali totiž snídani. Vstávali jsme v 8 hodin a vyráželi až okolo 10 hodin. Naše první túra byla asi 10 km dlouhý okruh. Obídky jsme si brali na cestu i s batůžkama. Překvapovalo mě, že vedoucí měli batohy větší a těžší než my. Co tam asi měli? Nebyla to nijaká zvlášť cestička. Vyrazili jsme na Pomezní boudy odtud po magistrále, kde jsme si udělali závody které vyhrál Spider. Pak jsme si na obvyklém místě zahráli na Mrazíka. Ale jedno mě překvapilo. Dolů jsme se museli dostat jen přes sjezdovku. Cesta kterou jsme sjížděli loni, byla zavalená popadanými stromy. Ale já (Sněhulka) s tím neměla problémy. Sedla jsem si mezi lyže a jela jsem většinu sjezdovky po pozadí. A tak jsem tam byla téměř první. Ale ta túra byla cesta smrti. Jeli jsme přes potok, nad kterým ani nebyla lávka. Ale nakonec to všichni zvládli. Akorát Adélka se moc bála sjet po sjezdovce. Jinak super. Cestou zpátky jsme narazili na draky a museli se před nimi rychle ukrýt. Samozřejmě vyhráli Veverky. Draci je našli  nejpozději. V chatce U Bakuka jsme byli asi okolo 17 hodin. K večeři byly knedlíky a guláš. Večer jsme hráli různé hry až do desáté hodiny. Pak vyčistit zuby a zalehnout.

Třetí den, 17. ledna, to už jsme se rozdělovali do lepších a horších. Ti lepší byli: Guláš, Spider, Sojka, Oslík a Racochejl. Vedoucí lepších byli Jana s Luďkem. My - ti slabší, jsme jeli na Jelenku. To je chata cestou na Sněžku. Bylo to skoro na hranici s Polskem. Nebylo tam nikde závětří a tak jsme vyrazili do Sovího sedla. Pěkný sjezd. Tam jsme se naobědvali v malinkaté boudičce. Vypadalo to jako zastávka na autobus. Odtud pak na Pomezní boudy. Jezdili jsme pořád do kopce - z kopce a zase tam a zase zpátky. Na konec jsme se my horší vrátili dřív. U chalupy jsme se snažili proniknout přes dračí stráž do jejich jeskyně. Dostali jsme se tam všichni kromě Diblíka, takže já, Adélka, René a Seržant. Stůj byl drak. Odpoledne jsme ještě hráli hru na důlní prospektory při níž jsme získali nějaké zlaťáky. Večer stávající králové družinek ( Racochejl, Seržant a Medik ) vybrali, kdo se vypraví pro vejce do dračí sluje. Pro poklad šli: za Rohan - Guláš, za Arnor - Spider a Seržant a Medik za Gondor. Nejblíže byl Spider. Ale krom nějakých pokladů se mu nepodařilo vejce získat. Pak bylo spousta dalších her a Veverky jako vždy zvítězily. Vejce tedy zůstalo v dračí moci a další generace draků se nejspíše brzy vylíhne. Poklady které byly sebrány od nás tamní král Athir IV. odkoupil a za naši snahu nám rozdal diplomy a bonbóny. Bronzovými drakobijci byli Ledňáčci, Mitrilovými drakobijci byly Veverky (my) a Zlatí drakobijci byli Štírci.

Čtvrtý den, 18. ledna, nebylo nějak extra, pořád sněžilo, ale byly biatlonové závody. Seržant si definitivně zlomil hůl a to byla půjčená! A já ze sebe udělala kostku ledu. Spadla jsem do sněhu holýma rukama a málem si vykloubila nohu. Vyhrál Spider, druhý byl těsně Guláš a třetí Sojka. Pak rychle za chalupu a zajezdit si na vleku. Následovalo urychlené balení a uklízení chalupy, oběd a odchod na bus. Ale autobus nejel, tak nás Lůďa kousek svezl na autobusovou zastávku Maršov kde jsme měli přestupovat. Cestou dolu jsme viděli jak lidé tlačí autobus do kopce. Z Maršova jel jiný autobus až do Prahy. Z Černého Mostu ještě do klubovny pro věci které vyložil Luděk. A tak jsme se domů vrátili v pořádku, všichni a včas.